Az EU 2010-ig teljes hajtóanyag-felhasználásának legalább 5,75 százalékát, 2020-ig 10 százalékát váltaná ki biohajtóanyagokkal.
A növényi olajok többféle módon alkalmazhatók dízelmotorok hajtóanyagaként. A köztermesztésben szereplő repce és napraforgó hibridek és fajták nagy része nem felel meg a szabvány előírásainak. Egyes repce és napraforgó fajtáknál és hibrideknél az olaj egyes minőségi paraméterei mellett a préselhetőség (olajkihozatal) tekintetében is jelentős eltérések tapasztalhatók. A kutatás keretében feladatunknak tekintjük a hátrányos tualajdonságok javítását, ill. olyan eljárás kidolgozását, amellyel a különböző olajos növény fajták és hibridek tesztelhetők.
A biodízellel kapcsolatban több kutató is hátrányként említi a kenőolaj csere periódus kedvezőtlen változását. Így célszerűnek látszik üzemi vizsgálattal tisztázni azt, hogy a hidegen préselt és kezelt növényi olaj, illetve az észterezett növényi olaj milyen mértékben járul hozzá a kenőolaj hígulásához, az olajcsere periódus esetleges csökkenéséhez.
A kutatás eredménye a biotikus energiának az eddiginél hatékonyabb kihasználása, másrészről az előállítási technológiák hatékonyságának a fokozása, többek között az energiamérleg javításával. Ezt elsősorban korszerű fizikai kezelési módszerek kidolgozásával kívánjuk elérni.